Aan het einde van de cursus kan de student:
- zelfstandig een onderzoeksthema afbakenen en een werkbare onderzoeksvraag formuleren;
- relevante wetenschappelijke literatuur selecteren, evalueren en in een kritisch theoretisch kader samenvatten;
- een onderzoeksvoorstel schrijven waarin de theoretische en methodologische benadering van de gekozen probleemstelling wordt verantwoord;
- relevante onderzoeksmethoden op een correcte manier toepassen;
- uit de eigen analyseresultaten geldige en heldere conclusies trekken;
- de resultaten van het uitgevoerde onderzoek verwerken in een goed gestructureerd onderzoeksverslag;
- in het onderzoeksverslag aantonen het Duitse wetenschappelijk taalgebruik op niveau C2 te beheersen;
- de resultaten van het uitgevoerde onderzoek mondeling presenteren, waarbij hij aantoont dat hij in staat is een complex onderwerp op een gestructureerde manier uit te leggen aan een publiek dat niet met de specifieke thematiek en vakterminologie vertrouwd is;
- tijdens de mondelinge presentatie aantonen het Duits op niveau C2 te beheersen;
- inhoudelijk en talig feedback verwerken (cyclisch schrijven) en anderen methodologisch en talig feedback geven.
|
|
|
 |
|
Je sluit de bachelor DTC af met een werkstuk van tien studiepunten waarin je aantoont de voor het bachelorniveau vereiste wetenschappelijke eindtermen te beheersen (zie beschrijving elders in de studiegids). Je kunt je bij het zoeken van een onderwerp oriënteren aan de gevolgde cursussen uit de major of minoren van DTC. Je schrijft het BA-werkstuk meestal in periode 3 en 4 van het derde bachelorjaar, maar het kan ook in periode 1 en 2. Er wordt zowel in het eerste als in het tweede semester van het derde studiejaar een BA-Tutorial aangeboden. Het tutorial begeleidt het ontwerp- en schrijfproces van het werkstuk en biedt ondersteuning bij het verwerken van literatuur, thema inperken, werkplan opstellen, herzien van het werkstuk. Verder wordt in het kader van het tutorial het taalniveau vastgesteld.
|
|
|
|
|
|