Aan het einde van de cursus kan de student:
- verschillende mondelinge tekstvormen op gepaste wijze analyseren, inschatten en zelf produceren c.q. voordragen;
- zich mondeling en met de juiste woordenschat op gepaste wijze in alledaagse situaties in de doeltaal uitdrukken;
- zijn/haar eigen spreekvaardigheid kritisch beoordelen, anderen en zichzelf feedback geven en door middel van gepaste strategieën en technieken de eigen spreekvaardigheid optimaliseren;
- door het werken aan het spreekproject in kleine groepen en de samenwerking in de tandems het samenwerken in binationale teams ontdekken.
|
|
In deze cursus gaat het erom het vrije spreken in de doeltaal Duits of Nederlands te oefenen en te verbeteren. Daarom werken de studenten gedurende een semester in Nederlands-Duitse "Sprachtandems" en optimaliseren ze door middel van peer-feedback hun spreekvaardigheid in de doeltaal. Met talrijke creatieve spreekoefeningen onderzoeken ze hoe ze het spreken, discussiëren en mondelinge presenteren in de vreemde taal kunnen verbeteren. Doordat de studenten in binationale tandems moeten samenwerken wordt ook het spreken in alledaagse situaties geoefend. Daarnaast werken de studenten in kleine groepen aan een groter spreekproject, dat tevens het afsluitende project van deze cursus is. |
|