Na afloop van de cursus kun je:
- de belangrijkste actuele wetenschappelijke vraagstukken op het gebied van het thema van de minor benoemen en interpreteren
- kritisch reflecteren op de in wetenschappelijk onderzoek over het thema van de minor gehanteerde concepten, theorieën en methodes en de verschillen tussen de benaderingswijzen van geesteswetenschappelijke disciplines benoemen en verklaren
- in groepsverband concepten en theorieën over beleid, communicatie en organisaties toepassen op een praktijkcasus
|
|
In je minor ga je aan de slag met een actueel maatschappelijk thema, gebaseerd op vragen uit de Nationale Wetenschapsagenda. Deze themacursus is een introductie op het thema van de minor met als doel een theoretische kennisbasis te leggen, die je vervolgens in de cursus Wetenschap en Samenleving en de denktank inzet.
In de themacursus Beleid, Organisatie en Communicatie bestudeer je processen van beleidsvorming en communicatie in verschillende soorten organisaties vanuit actuele theorievorming in verschillende disciplines. Je maakt kennis met organisatievormen, de beleidscyclus en procedures, maar ook met in- en externe communicatiestrategieën, veranderprocessen en claims van participatie en representatie. Gedurende de cursus pas je de opgedane kennis over beleid en communicatie in groepsverband toe op een bestaande organisatie, bijvoorbeeld een overheidsinstantie, een pretpark, een museum, of een luchtvaartmaatschappij.
|
|
|
|
De toetsing bestaat uit 2 onderdelen:
• Een individueel schriftelijk openboektentamen met open vragen (ter toetsing van leerdoel 1). Dit tentamen wordt beoordeeld met een cijfer dat 60% van het eindcijfer voor de cursus bepaalt. Voor het tentamen moet minimaal een 5,5 behaald worden.
• Een schriftelijke analyse waarbij je (1) in teamverband aan de hand van (wekelijkse) opdrachten de opgedane kennis over beleid, organisaties en communicatie toepast op een praktijkcasus (ter toetsing van leerdoel 3); en (2) individueel een kritische reflectie schrijft waarin je het werk aan de praktijkcasus zowel vanuit je eigen discipline als vanuit interdisciplinair perspectief evalueert (ter toetsing van leerdoel 2). De schriftelijke analyse wordt beoordeeld met een cijfer dat 40% van het eindcijfer voor de cursus bepaalt. Voor de analyse moet minimaal een 5,5 behaald worden.
|
|
|