- De student demonstreert kennis van en inzicht in de bouw en functie van de schedel
- De student demonstreert kennis van en inzicht in de ligging en functie van de mimische spieren, de kauwspieren en de spieren van de hals en nek .
- De student demonstreert kennis van en inzicht in ligging van en verbindingen tussen de mondholte, neusholte, neusbijholten, pharynx, larynx, de fossa pterygopalatinea en de fossa infratemporale.
- De student demonstreert kennis van en inzicht in de werking van het slikmechanisme.
- Student demonstreert kennis van en inzicht in de belangrijkste innervatie van het hoofd en halsgebied en de routes van de relevante zenuwen.
- Student demonstreert kennis van en inzicht in de vascularisatie van het hoofd en halsgebied en de routes van de relevante bloedvaten.
|
|
In het bachelor curriculum Geneeskunde in Nijmegen zit nauwelijks anatomie van het hoofd en halsgebied. Alleen in cluster B van de klinische kwartalen is een korte inleiding op deze anatomie te vinden met name gericht op het specialisme KNO. In 6MZB wordt tijd besteed aan het oog, als zintuig.
Toetsing
Individuele schriftelijke toets (van 2u) met slechts open vragen waarin veel gebruikt wordt gemaakt van beeldmateriaal en waarin studenten ook zelf moeten tekenen.
Module opzet
Na inleidende colleges gaan de studenten aan de slag met Eālearnings en zelfstudieopdrachten en werken met preparaten en modellen in het museum voor anatomie. Tijdens responsiecolleges is er ruimte voor vragen en is er speciale aandacht voor misconcepties over de stof.
Tijdschema
Het contactonderwijs vind plaats tijdens Q7en Q8 (start 2020). Voertaal is Nederlands.
|
|