1. De student herkent de relatie tussen een klinisch probleem en ontwikkelingen in de basisvakken.
2. De student kan zelfstandig een literatuurverkenning uitvoeren aangaande de relevantie van een nieuwe ontwikkeling in de tandheelkunde.
3. De student kan een kritisch oordeel geven over de wetenschappelijke kwaliteit en klinische relevantie van wetenschappelijke literatuur en postacademisch onderwijs.
4. De student kan een kritisch oordeel geven over de mogelijke commerciële motieven bij de presentatie en introductie van innovaties in de tandheelkunde
|
|
A. Verdieping van kennis op het gebied van actuele ontwikkelingen binnen de tandheelkunde
B. Kritische evaluatie van wetenschappelijke literatuur op het gebied van deze capita
C. Relatie leggen tussen klinische problematiek en basale wetenschap
D. Ervaring krijgen met en reflectie geven over postacademisch onderwijs
Relatie tot het totale curriculum
Binnen de Tandheelkunde vinden er voortdurend nieuwe ontwikkelingen plaats die zich niet alleen richten op gebitsherstel, maar ook op het voorkomen van tandheelkundige problemen. Om te kunnen begrijpen hoe de nieuwste behandelmethoden de mondgezondheid of het resultaat van de behandeling kunnen beïnvloeden, moeten tandartsen in staat zijn om snel en adequaat de waarde van de nieuwe behandeling te kunnen inschatten. Een dergelijke situatie doet zich ook voor op het gebied van de diagnostische mogelijkheden. Dit vormt de reden tot de inrichting van de onderwijsvorm "Capita: medisch/technische vernieuwingen in de tandheelkunde". In dit onderwijs is het de bedoeling om zowel recent ontwikkelde kennis als nieuwe methodieken/therapieën op een systematische wijze te behandelen startend vanuit een klinisch perspectief. Daarnaast is het doel de student ervaring te geven met het volgen van postacademisch onderwijs
Literatuur
Benodigde literatuur wordt opgegeven in het blokboek.
Tentaminering
Er dient aan alle Capita deelgenomen te worden. Voorafgaand aan het hoorcollege zullen vragen op Blackboard worden geplaatst die in groepsverband uitgewerkt dienen te worden tot een verslag of presentatie. Per caput zal een deelcijfer gegeven worden voor de presentatie dan wel het verslag. Het eindcijfer voor het volledige blok bestaat uit het gemiddelde van de scores voor de 6 Capita.
|
|
|
|
|
|
|