- De student demonstreert kennis van en inzicht in de bouw, ligging van en verbindingen tussen de oogkas, rotsbeen, mondholte, neusholte, neusbijholten, pharynx en larynx,
- De student demonstreert kennis van en inzicht in de het belang van de anatomie voor de klinische geneeskunde met betrekking tot de oogkas, rotsbeen, mondholte, neusholte, neusbijholten, pharynx en larynx.
|
|
In MED-VK15-07 ‘klinische anatomie van hoofd en hals’ gaan we de bouw van vier verschillende regio’s ( oogkas, neus(-bijholten), larynx/pharynx en rotsbeen) bestuderen aan de hand van klinische casuïstiek. Zo maken de deelnemers kennis met de klinische betekenis van de anatomie. Maandag t/m donderdag staan ieder in het teken van één van die regio’s, op vrijdag volgt een schriftelijke toets die uiteraard ook gebaseerd zal zijn op casuïstiek.
Deelname vereist basiskennis van de anatomie van het hoofd en halsgebied, zoals bijvoorbeeld onderwezen in MED-VK15-06.
Organisatie
Leeractiviteiten bestaan, na een inleidend college, uit zelfstudie op basis van leerboeken en atlassen en museumpractica op basis van modellen en preparaten.
Toetsing
Op vrijdag wordt het onderwijs afgesloten met een schriftelijke toets, waarin klinische casuïstiek en beeldvorming een centrale rol speelt.
Coördinator(-en)
Marc Vorstenbosch
Lucas Boer (plv)
|
|