Na afloop van de cursus
- heeft de student theoretische kennis van de processen die een rol spelen bij de exploitatie van onze huidige en toekomstige energiebronnen.
- is de student in staat om kwantitatief de mogelijkheden, uitdagingen en onmogelijkheden van de verschillende energiebronnen met elkaar te vergelijken.
- is de student in staat om op basis van de kwantitatieve vergelijking de maatschappelijke implicaties van de verschillende energiebronnen (verbaal en schriftelijk) te verwoorden in een samenhangend betoog.
- heeft de student op laboratoriumschaal praktische kennis opgedaan ten aanzien van enkele van de behandelde processen.
|
|
In de panoramacursussen maken studenten van de Bachelor Science kennis met de maatschappelijke aspecten van de wetenschap. Hierin komen zowel de toepasbaarheid (nut) als de sociale en ethische dilemma’s van de wetenschap aan bod. In het tweede jaar van de bachelor opleiding Science is Energie het thema van de panoramacursus.
In deel een (kwartaal 6) van de cursus wordt de maatschappelijke energiebehoefte besproken en de verschillende bronnen (fossiel, nucleair, duurzaam) behandeld die nu en in de toekomst in deze behoefte kunnen voorzien. Na enkele inleidende colleges over energiegebruik en behoefte worden de technologie, potentie en maatschappelijke implicaties van de verschillende energiebronnen behandeld door expert gastsprekers uit de verschillende disciplines.
Het tweede deel (kwartaal 7) van de cursus bestaat uit practicumopdrachten rond het thema energie. |
|