- De student is in staat wiskundige modellen op te stellen voor sommige praktische situaties
- De student kan hiermee praktische problemen op te lossen
- De student kan van het geheel een schriftelijk verslag opstellen
- De student kan dit weergeven in een presentatie zowel aan de opdrachtgever als aan collega-wiskundigen
|
|
Doel van deze cursus is, ervaring op te doen met het toepassen van wiskunde op practische problemen.
De eerste twee weken worden de groepjes gemaakt en de opdrachten verdeeld. De daaropvolgende zestien weken werken de deelnemers in groepjes aan substantiƫle modelleerproblemen, vaak in opdracht van een bedrijf of overheidsinstantie. Tussendoor wordt voorlopig verslag gedaan aan de respectievelijke organisaties. De opdracht mondt uit in een eindrapport, geschreven voor collega's zowel als de opdrachtgever, en een eindpresentatie.
In principe komt alle wiskunde voor toepassing in aanmerking die halverwege het derde jaar behandeld is of op dit niveau gemakkelijk kan worden bijgeleerd.
In het bijzonder worden de Calculus-vakken, lineaire algebra, statistiek en kansrekening toegepast.
Instructional Modes
|
|
|
De inleidende wiskundevakken: Calculus, Lineaire Algebra, Kansrekening, Inl. Statistiek en Gewone Differentiaal Vergelijkingen. |
|
Deze geschiedt op basis van opgaven, activiteit in de werkgroep, en het vervaardigde eindrapport. |
|
|