- Beheersing van enkele elementaire onderzoeksvaardigheden zoals:
• Het kunnen toepassen en evalueren van elementaire technieken van empirisch onderzoek. • Beschrijvende empirische gegevens op een overzichtelijke en inzichtelijke manier kunnen weergeven en analyseren.
- Het genereren van een onderzoekende houding op het gebied van de culturele antropologie en ontwikkelingsstudies.
|
|
De studenten oefenen in één van de regio's (India, Ghana, Mexico, Nederland) de methoden die hen zijn aangereikt in de methoden cursussen (CAOSB201 en CAOSB303) en doen, onder begeleiding van een docent, ervaring op met veldwerk in Nederland of in het buitenland. Bij aanvang van het studiejaar kiezen de studenten voor één van de regio's die worden aangeboden: India, Ghana, Mexico en Nederland. Per regio bereiden de studenten zich in een werkgroep voor op het leerproject. Het leerproject bestaat uit één week intensieve voorbereiding in Nederland en vier weken onderzoek in het buitenland of in Nederland. De studenten krijgen tijdens het leerproject de gelegenheid om op het gebied van (één of meer van) de drie thema's 1. Cultuur, identiteit en religie (CAOB305), 2. Gender en sociale ongelijkheid (CAOSB306), 3. Markt, materiële cultuur en meerwaarde (CAOSB307) verschillende onderzoeksstrategieën te oefenen en enkele data rondom het gekozen thema te verzamelen. De studenten die het leerproject in Nederland willen verrichten kunnen ook een thema kiezen dat in het verlengde ligt van de Minor Beleid, in het bijzonder voortvloeiende uit de cursus Culturele Diversiteit en Beleidsanalyse (MAWB3001). Onderzoeksgegevens die tijdens het leerproject worden verzameld kunnen na afloop desgewenst in de BA scriptie worden verwerkt. Voor studenten die in Nederland hun leerproject willen uitvoeren, bestaat tevens de mogelijkheid een korte stage te lopen. Hiervoor is het vereist de Minor Beleid te hebben gevolgd. |
|
|