Aan het eind van de cursus Communicatie en beïnvloeding is de student in staat om:
- de handelingspraktijk van het veld Communicatie en beïnvloeding in maatschappij en organisatie te beschrijven en toe te lichten, waarbij specifieke aandacht is voor voorlichting, corporate communicatie, PR, interne communicatie en marketingcommunicatie.
- de samenhang en verscheidenheid binnen het veld Communicatie en beïnvloeding te beschrijven en toe te lichten.
- persuasieve strategieën in het veld van Communicatie en beïnvloeding te benoemen en uit te leggen.
- een campagne te bedenken en deze schriftelijk te beargumenteren op basis van wetenschappelijke literatuur.
|
|
Door de enorme toename aan informatie en informatiebronnen in het medialandschap hebben mensen de neiging om informatie te vermijden. Deze cursus behandelt strategieën op het terrein van communicatie en beïnvloeding om mensen te bereiken en te raken. We brengen deze strategieën in kaart, theoretiseren over de verwerking en de effecten en bespreken recent wetenschappelijk onderzoek. Kennis en inzichten opgedaan in de cursus zijn essentieel voor het opzetten en uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek. Daarnaast bieden deze inzichten een onmisbare basis voor het evalueren van strategieëen op het terrein van communicatie en beïnvloeding in zowel de praktijkoriëntatie die in het derde jaar gaat plaatsvinden, als je toekomstige loopbaan.
|
|