| | | | Cursus | | SOW-CWM060 | Categorie | | MA (Master) | Voertaal | | Nederlands | Aangeboden door | | Radboud Universiteit; Faculteit der Sociale Wetenschappen; Communicatiewetenschap; | Docenten | | | | Collegejaar | | 2022 | | Periode | | PER1 | (05-09-2022 t/m 04-11-2022) |
| Aanvangsblok | | PER1 | |
| Onderwijsvorm | | voltijd | |
| Opmerking | | Let op: heb je nog geen masterinschrijving dan ben je nog niet ingeschreven voor de toetsen van deze cursus |
| Opmerking | | Bijvakkers kunnen contact opnemen met s.samuelsz@maw.ru.nl | Inschrijven via OSIRIS | | Ja | Inschrijven voor bijvakkers | | Nee | Voorinschrijving | | Nee | Wachtlijst | | Nee | Plaatsingsprocedure | | - |
| | | | | |
Aan het einde van de cursus Onderzoeksmethoden is de student in staat om:
- modellen van mediatie, moderatie, en gemedieerde moderatie te toetsen op kwantitatieve data door middel van lineaire regressie analyses.
- te reflecteren op de geschiktheid van deze kwantitatieve analyses en de omstandigheden waarin je die kunt toepassen.
- thematische analyses uit te voeren op kwalitatieve data.
- te reflecteren op de geschiktheid van kwalitatieve analyses en de omstandigheden waarin je die kunt toepassen.
|
|
In deze cursus krijgen de studenten verdiepingskennis en -vaardigheden aangereikt over de analyse van onderzoeksgegevens die verkregen zijn uit kwantitatief en kwalitatief onderzoek. De cursus bouwt voort op de methodenkennis uit de bacheloropleiding Communicatiewetenschap. Er zijn zowel hoorcolleges waarin analysetechnieken worden besproken als practica waarin de betreffende analyses worden geoefend en getoetst.
|
| |
Van toepassing zijn de voorwaarden die gelden voor toelating tot de masteropleiding Communicatiewetenschap.
|
| | |
|
| VoorkennisVan toepassing zijn de voorwaarden die gelden voor toelating tot de masteropleiding Communicatiewetenschap. |
| | | Verplicht materiaalLiteratuurBraun, V.,& Clarke, V. (2013). Chapter 2: Ten fundamentals of qualitative research. In V. Braun & V. Clarke, Succesful Qualitative Research: A practical guide for beginners. Sage: London, p.19-41. |
| ArtikelenBraun, V.,& Clarke, V. (2013). Chapter 9: First Analytic Steps: Familiarisation and data coding. In V. Braun & V. Clarke, Succesful Qualitative Research: A practical guide for beginners. Sage: London, p.201-222. |
| LiteratuurBraun, V.,& Clarke, V. (2013). Chapter 10: Identifying patterns across data. In V. Braun & V. Clarke, Succesful Qualitative Research: A practical guide for beginners. Sage: London, p.223-247. |
| LiteratuurBraun, V.,& Clarke, V. (2013). Chapter 11: Analysing and interpreting patterns across data. In V. Braun & V. Clarke, Succesful Qualitative Research: A practical guide for beginners. Sage: London, p.248-273. |
| LiteratuurBraun, V.,& Clarke, V. (2013). Chapter 12: Quality criteria and technique for qualitative research. In V. Braun & V. Clarke, Succesful Qualitative Research: A practical guide for beginners. Sage: London, p.277-295. |
| LiteratuurDaalmans, S., Cunningham, C., & van Ommen, M. (2016). Love at first swipe? Een kwalitatieve interviewstudie naar de motieven en doeleinden van gebruikers van de applicatie Tinder. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 44(2), 134-149. |
| LiteratuurShepherd, A., Sanders, C., Doyle, M., & Shaw, J. (2015). Using social media for support and feedback by mental health service users: thematic analysis of a twitter conversation. BMC psychiatry, 15(1), 29-38. |
|
|
Aanbevolen materiaalLiteratuurField, A. (2013). Chapter 10: Moderation, mediation and more regression. In A. Field, Discovering Statistics using IBM SPSS. 4th edition. p392-428. |
| LiteratuurGreen, D. P., Ha, S. E., & Bullock, J. G. (2010). Enough already about “black box” experiments: Studying mediation is more difficult than most scholars suppose. ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 628(1), 200-208. |
| LiteratuurHayes, A. F. (2009). Beyond Baron and Kenny: Statistical Mediation Analysis in the New Millennium. Communication Monographs, 76:4, 408-420, DOI: 10.1080/03637750903310360 |
|
|
WerkvormenHoorcollege
| PracticumWerkvormtype | | Practicum |
|
| ToetsenOpdracht Kwalitatieve analyseWeging | | 1 |
Toetsvorm | | Opdracht |
Gelegenheden | | Blok PER1, Blok PER2 |
| TentamenWeging | | 1 |
Toetsvorm | | Digitale toets met CIRRUS |
Gelegenheden | | Blok PER1, Blok PER2 |
|
|
| | |
| |
| |