Aan het eind van de cursus Innovaties in Communicatie is de student in staat om:
- de actuele stand van het wetenschappelijk onderzoek naar innovatieve digitale communicatie grondig te beschrijven.
- het maatschappelijk debat rond innovatieve vormen van communicatie, in het bijzonder discussies over ethiek en privacy, grondig te beschrijven en kritisch te analyseren.
- professionele toepassingen van wetenschappelijke inzichten over innovatieve communicatie kritisch te analyseren.
- zelfstandig relevante wetenschappelijke empirische literatuur te vinden, en die na reflectie en kritische bespreking te vertalen naar praktijksituaties binnen het werkveld van communicatie.
- onderzoeksbevindingen te presenteren voor een deskundig publiek.
- kritisch en onafhankelijk te reflecteren op wetenschappelijke, professionele, maatschappelijke en ethische vraagstukken en dilemma's binnen het werkveld van communicatie.
|
|
De razendsnelle ontwikkelingen in het medialandschap de afgelopen jaren hebben innovatieve en veelbelovende communicatietechnieken mogelijk gemaakt, zoals behavioral targeting, location-based communicatie, virtual en augmented reality, mobile communicatie, electronic word-of-mouth (e-wom), gamification, virale communicatie en vlogging. Deze cursus behandelt state-of-the-art onderzoek naar innovaties in communicatie. We bespreken de verwerking en effecten van nieuwe communicatietechnieken, alsmede de ethische vraagstukken die daarbij komen kijken. We onderzoeken de toepassingsmogelijkheden binnen de vier masterspecialisaties van Communicatiewetenschap. Een belangrijk doel van de cursus is om met elkaar een trend-overstijgend raamwerk te ontwikkelen waarmee wje de verwerking en effecten van toekomstige marketinginnovaties kunt voorspellen. Kennis en inzichten opgedaan in de cursus zijn essentieel voor het opzetten en uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek, bijvoorbeeld in de vorm van de thesis. Daarnaast bieden deze inzichten een onmisbare basis voor het ontwikkelen en evalueren van innovatieve marketingcommunicatie, in zowel de masteropleiding als je toekomstige loopbaan.
|
|
|