SOW-CWM090
Young consumers
Cursus informatieRooster
CursusSOW-CWM090
Studiepunten (ECTS)5
CategorieMA (Master)
VoertaalEngels
Aangeboden doorRadboud Universiteit; Faculteit der Sociale Wetenschappen; Communicatiewetenschap;
Docenten
VorigeVolgende 1
Docent
prof. dr. M.A. Buijzen
Overige cursussen docent
Docent
prof. dr. M. Kleemans
Overige cursussen docent
Docent
dr. E. Rozendaal
Overige cursussen docent
Examinator
A.J.C. Sadza, MSc
Overige cursussen docent
Coördinator
A.J.C. Sadza, MSc
Overige cursussen docent
Collegejaar2019
Periode
PER2  (04-11-2019 t/m 02-02-2020)
Aanvangsblok
PER2
Onderwijsvorm
voltijd
Opmerking
Let op: heb je nog geen masterinschrijving dan ben je nog niet ingeschreven voor de toetsen van deze cursus
OpmerkingInternational students can contact mrs. Samuelsz, s.samuelsz@maw.ru.nl
Inschrijven via OSIRISJa
Inschrijven voor bijvakkersNee
VoorinschrijvingNee
WachtlijstNee
Plaatsingsprocedure-
Cursusdoelen
At the end of the course Young consumers, the student is able to:
  • thoroughly describe and clarify the media environment of children, adolescents, and young adults.
  • memorize, describe and clarify the most important views, theories, and empirical findings in the field of youth and media.
  • participate in the current academic and societal debates about the influences of media on young consumers.
  • critically analyze scientific insights on young consumers and identify the societal and practical value of these insights.
  • adequately use scientific literature to reflect on practical issues regarding youth and the media.
Inhoud
In this course you will dive into the media environment that young consumers are faced with today. You will learn about the desirable and undesirable consequences of media for their wellbeing and the existing rules and regulations regarding media content targeting youth. In addition, you will gain a thorough understanding of how young consumers in different age stages (i.e., children, adolescents, young adults) are influenced by a variety of media messages (e.g., entertainment, advertising, news, health messages). Special attention will be given to the translation of academic knowledge on young consumers into meaningful practical insights for professionals (e.g., marketers, educators, health practitioners, journalists, etc.).
 
Niveau

Voorkennis

Toetsinformatie

Bijzonderheden

Voorkennis
Van toepassing zijn de voorwaarden die gelden voor deelname aan de masteropleiding Communicatiewetenschap.Bijvakstudenten verwijzen wij naar de toelatingsvoorwaarden als keuzevak in deze studiegids onder kopje Studenten van andere opleidingen. Toegankelijk (beperkt) voor internationale studenten.

Verplicht materiaal
Wordt nader bekendgemaakt

Werkvormen
Discussion group

Lecture

Toetsen
Verslag
Weging1
ToetsvormVerslag
GelegenhedenBlok PER2, Blok PER3

Opdrachten
Weging0
ToetsvormOpdracht
GelegenhedenBlok PER2