Aan het eind van deze cursus:
- kun je effecten van marketingcommunicatie op consumentengedrag beschrijven, diepgaand bespreken en verklaren aan de hand van (marketing)communicatiewetenschappelijke inzichten. (eindterm 1.1 en 1.2).
- kun je wetenschappelijke inzichten m.b.t. marketingcommunicatie toepassen op praktijkcases door bestaande marketingcommunicatie van merken kritisch te analyseren, evalueren en presenteren. (eindterm 4.1, 4.2 en 4.3).
- kun je een campagneplan creëren door wetenschappelijke inzichten m.b.t. marketingcommunicatie toe te passen op praktijkcases, hier schriftelijk over rapporteren en deze inzichten toegankelijk maken voor een niet-wetenschappelijk publiek (eindterm 4.1, 4.2, 4.3, 4.4).
|
|
Effectieve marketingcommunicatie is essentieel voor merksucces. Maar wat maakt marketingcommunicatie effectief? Binnen deze cursus ga je aan de slag met de principes die de basis vormen voor effectieve marketingcommunicatie en zul je je verdiepen in consumentengedrag en hedendaagse communicatiestrategieën die bijdragen aan merksucces. Denk hierbij aan influencer marketing, gepersonaliseerde advertenties, maar bijvoorbeeld ook het inzetten van sensory marketing. De nadruk ligt hierbij op een gedragswetenschappelijke benadering van marketingcommunicatie. Met behulp van werkcolleges en wetenschappelijke literatuur zal je in staat zijn om kritisch te reflecteren op de effectiviteit van marketingcommunicatie-uitingen in de praktijk. Daarnaast zul je strategieën bedenken om marketingcommunicatie - en daarmee merksucces - te verbeteren.
Samen met 3 á 4 teamleden zul je je gedurende deze cursus richten op een specifieke case - een merk dat je samen met je team bij aanvang van de cursus selecteert. Op basis van de literatuur zul je de marketingcommunicatie-strategieën van dit merk evalueren, en adviezen ontwikkelen om marketingcommunicatie te verbeteren.
|
 |
|
|
Van toepassing zijn de voorwaarden die gelden voor deelname aan de masteropleiding Communicatiewetenschap.Bijvakstudenten verwijzen wij naar de toelatingsvoorwaarden als keuzevak in deze studiegids onder kopje Studenten van andere opleidingen.
|
|
|