- Studenten hebben kennis opgedaan van de onderwijswetenschappelijke paradigma’s en onderzoeksmethoden
- Studenten zijn in staat om de opgedane kennis van verschillende onderwijsparadigma’s en onderzoeksmethoden te vergelijken en toe te passen op onderzoek
- Studenten zijn in staat om kritisch te reflecteren op (eigen) onderzoek vanuit de verschillende onderwijsparadigma’s
|
|
In deze cursus wordt de betekenis en waarde van onderwijswetenschappelijk onderzoek vanuit uiteenlopende perspectieven belicht. Startend vanuit onderwijswetenschappelijke paradigma's, zoals (post-) positivisme en interpretivisme, zullen wij diverse visies en methoden op onderwijsonderzoek behandelen. Zo zal een college zich richten op kwalitatieve methoden en technieken en zal in een andere college praktijkgericht onderzoek centraal staan. Tijdens de colleges worden verbindingen gelegd met de onderwerpen uit andere colleges en Mastercursussen. De colleges geven gerichte ondersteuning voor het scriptieonderzoek.
Deze cursus sluit aan bij de SDG 4: Kwaliteitsonderwijs. |
|
|
|
De opleiding controleert of aan de voorkennis is voldaan
|
|
Review report en visie op onderwijsonderzoek
|
|
Gezien de huidige situatie omtrent COVID-19 is alle informatie uit deze cursusbeschrijving nadrukkelijk onder voorbehoud. Toekomstige ontwikkelingen op het gebied van COVID-19 zouden ertoe kunnen leiden dat dat bepaalde passages niet langer overeenkomen met de beschrijvingen die bij de start van het studiejaar zijn gemaakt. Aan de cursusbeschrijvingen kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.
|
|