| | | | Cursus | | SOW-PWB1210 | Categorie | | PB (Propedeuse) | Voertaal | | Nederlands | Aangeboden door | | Radboud Universiteit; Faculteit der Sociale Wetenschappen; Pedagogische Wetenschappen; | Docenten | | | | Collegejaar | | 2017 | | Periode | | 1-2 | (04-09-2017 t/m 04-02-2018) |
| Aanvangsblok | | 1 | |
| Onderwijsvorm | | voltijd | |
| Opmerking | | - | Inschrijven via OSIRIS | | Ja | Inschrijven voor bijvakkers | | Nee | Voorinschrijving | | Nee | Wachtlijst | | Nee | Plaatsingsprocedure | | - |
| | | | | |
Aan het einde van de cursus is de student in staat om:
- Wetenschappelijke literatuur te zoeken, zorgvuldig en kritisch te lezen. (4,6,7,8)
- Een mondelinge presentatie te ontwerpen en te verzorgen. (8)
- Een relevante probleemstelling te formuleren, te onderbouwen en te beantwoorden. (4,6,7,8)
- Een theoretisch onderzoek uit te voeren naar een pedagogisch of onderwijskundige vraagstuk. (2,4,6,7,8)
- Een wetenschappelijk gestructureerd artikel te schrijven n.a.v. een theoretisch onderzoek. (6,8)
- Adequaat feedback te verwerken en constructieve feedback te geven aan anderen. (4,6,7,8)
- Een eigen standpunt in te nemen en te onderbouwen. (4,6,7,8)
|
|
Op basis van (ortho)pedagogische en onderwijskundige thema’s wordt een wetenschappelijke tekst geschreven. Tevens worden er praktische opdrachten uitgevoerd, waarover mondeling en/of schriftelijk wordt gerapporteerd.
|
|
|
|
Mondelinge presentatie en theoretisch verslag |
A. van Hoogdalem, MSc; E.: a.vanhoogdalem@pwo.ru.nl |
| | | Verplicht materiaalBoekAckermann, M., Osseweijer, E., Schmidt, H., van der Molen, H., & van der Wal, E. (2012). Zelf leren schrijven. Den Haag, Nederland: Boom Lemma uitgevers |
| BoekBurton, L.J. (2010). An interactive approach to writing essays and research reports in Psychology (3rd ed.). Milton, Australia: John Wiley & Sons |
| WerkboekVan Hoogdalem (2017). Academische Vaardigheden 1, Werkboek voor B1 studenten Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde. Zie Blackboard |
|
|
WerkvormenWerkcollegeAanwezigheidsplicht | | Ja |
AlgemeenWerkgroepen, ondersteund door colleges
|
| ToetsenPresentatie en verslagWeging | | 1 |
Gelegenheden | | Blok 2, Blok 2 |
|
|
| | |
| |
| |