Aan het einde van de cursus is de student in staat om:
- de belangrijke concepten binnen de sociaal-emotionele en morele ontwikkelingsdomeinen te benoemen en beschrijven (1)
- het verloop van de normale sociaal-emotionele en morele ontwikkeling te herkennen en beschrijven (1)
- de sociaal-emotionele en morele ontwikkeling kunnen verklaren in termen van de relevante ontwikkelingstheorieën (1)
- kritiekpunten te benoemen bij concepten en theorieën van de normale sociaal-emotionele en morele ontwikkeling (1)
- de relatie tussen concepten en theorieën binnen de normale sociaal-emotionele en morele ontwikkeling, en relevante concepten en theorieën in andere (relevante) domeinen van de normale ontwikkeling, kunnen beschrijven en onderbouwen (1)
|
|
Na afloop van deze cursus heeft u een gedetailleerd begrip van de normale ontwikkeling verworven, in de periode van voor de geboorte tot aan de vroege volwassenheid, binnen de volgende domeinen:
- Emotie en hechting
- Sociale interactie
- Moraliteit
Tevens heeft u meer algemeen een elementair begrip verworven van wat sociaal-emotionele en morele ontwikkeling is, hoe u deze ontwikkeling kunt meten, welke belangrijke theorieën en concepten er binnen deze ontwikkeling spelen, wat mogelijke kritiekpunten van deze theorieën en concepten zijn en wat mogelijke verklaringen zijn voor het verloop van de sociaal-emotionele en morele ontwikkeling. |
|