Aan het einde van de cursus is de student in staat om:
- op heldere en eenduidige wijze een wetenschappelijk betoog te schrijven (4,6,7,8)
- een onderzoeksvoorstel te schrijven (4,6,7,8)
- een vragenlijst te ontwerpen (4,6,7,8)
- dataverzameling te organiseren en uit te voeren (4,6,7,8)
- data te verwerken en te analyseren met een componentenanalyse, een t-test, en enkelvoudige variantie- en regressie-analyse (4,6,7,8)
- onderzoeksresultaten mondeling te presenteren middels een goed gestructureerde presentatie (4,6,7,8)
- een empirisch onderzoeksverslag te schrijven (4,6,7,8)
- een kritische houding te demonstreren mbt specifieke onderzoekstechnische vraagstukken (4,6,7,8)
|
|
Op basis van (ortho)pedagogische en onderwijskundige thema's worden wetenschappelijke teksten geschreven en praktische opdrachten uitgevoerd, waarover mondeling en/of schriftelijk wordt gerapporteerd. De eindopdracht is het schrijven een verslag op basis van een groepsgewijs uitgevoerd empirisch onderzoek. |
|
|
Academische Vaardigheden 1 met voldoende resultaat afgesloten.
|
|
|
Let op: in deze cursus wordt omgegaan met vertrouwelijke gegevens van derden. Heb je normaliter je beveiligde RU-mail doorgelinkt naar je persoonlijke mailadres? Dan dien je vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) dat (tijdelijk) uit te zetten en bestanden met gevoelige informatie altijd te beveiligen met een wachtwoord.
Gezien de huidige situatie omtrent COVID-19 is alle informatie uit deze cursusbeschrijving nadrukkelijk onder voorbehoud. Toekomstige ontwikkelingen op het gebied van COVID-19 zouden ertoe kunnen leiden dat bepaalde passages niet langer overeenkomen met de beschrijvingen die bij de start van het studiejaar zijn gemaakt. Aan de cursusbeschrijvingen kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.
|
|