theorieën de validiteit van diagnostische oordelen beïnvloeden.
Aan het einde van de cursus zijn studenten in staat om:
Inhoud |
In de colleges wordt ingegaan op de wetenschappelijke situering van de diagnostiek, het diagnostisch proces en de vertekeningen die in het diagnostisch oordeel kunnen optreden; op de kwaliteit van diagnostiek; en op verschillende diagnostische aandachtsgebieden. Er zal aandacht besteed worden aan de verbinding tussen theorie en praktische toepassing, met name in de colleges waarin casuïstiek wordt besproken die betrekking heeft op verschillende werkvelden binnen de orthopedagogiek en de kinder- en jeugdpsychologie. De collegereeks voldoet inhoudelijk aan de eisen zoals die vanuit de beroepsvereniging NVO, alsmede vanuit de BIG-wet voor GZ-psycholoog, gesteld worden aan een introductiecollege in de diagnostiek. |
Niveau |
PW.B2 |
Toetsinformatie |
Schriftelijke toets met meerkeuzevragen en open vragen. |
Contact informatie |
Via Blackboard of e-mail aan de coördinerend docent; l.dekwaadsteniet@pwo.ru.nl |
|
|
|