Op basis van (ortho)pedagogische en onderwijskundige thema's worden wetenschappelijke teksten geschreven en praktische opdrachten uitgevoerd, waarover mondeling en/of schriftelijk wordt gerapporteerd. De eindopdracht is het schrijven een verslag op basis van een groepsgewijs uitgevoerd empirisch onderzoek.
|
|
Aan het einde van de cursus is de student in staat om:
- op heldere en eenduidige wijze een wetenschappelijk betoog te schrijven (4,6,7,8)
- een onderzoeksvoorstel te schrijven (4,6,7,8)
- een vragenlijst te ontwerpen (4,6,7,8)
- dataverzameling te organiseren en uit te voeren (4,6,7,8)
- data te verwerken en te analyseren met een componentenanalyse, een t-test, en enkelvoudige variantie- en regressie-analyse (4,6,7,8)
- onderzoeksresultaten mondeling te presenteren middels een goed gestructureerde presentatie (4,6,7,8)
- een empirisch onderzoeksverslag te schrijven (4,6,7,8)
- een kritische houding te demonstreren mbt specifieke onderzoekstechnische vraagstukken (4,6,7,8)
|
|