Aan het einde van de cursus is de student in staat om:
- Pedagogisch handelen en klassenmanagement te verantwoorden, evalueren en bij te stellen.
- Rekening te houden met leerprocessen en onderwijsbehoeftes van zoveel mogelijk leerlingen.
- Het klassenmanagement en pedagogisch klimaat bewust te beïnvloeden en het handelen te verantwoorden, evalueren en bij te stellen.
|
|
In deze cursus staan klassenmanagement en pedagogisch handelen centraal. De student krijgt theoretische kennis aangereikt over wat goed klassenmanagement en pedagogisch handelen is en praktische tips over hoe hier invloed op uitgeoefend kan worden. Daarnaast gaat de student actief aan de slag met het verbeteren van het eigen klassenmanagement en het pedagogisch klimaat in de stageklas. De volgende thema’s komen aan bod:
- Regels en routines
- Omgaan met ordeverstorend gedrag
- De relatie tussen leerkracht en leerlingen
- Mentale houding van de leerkracht
- Betrokkenheid
|
|
|
|
|
Let op: in deze cursus wordt omgegaan met vertrouwelijke gegevens van derden. Heb je normaliter je beveiligde RU-mail doorgelinkt naar je persoonlijke mailadres? Dan dien je vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) dat (tijdelijk) uit te zetten en bestanden met gevoelige informatie altijd te beveiligen met een wachtwoord.
Gezien de huidige situatie omtrent COVID-19 is alle informatie uit deze cursusbeschrijving nadrukkelijk onder voorbehoud. Toekomstige ontwikkelingen op het gebied van COVID-19 zouden ertoe kunnen leiden dat bepaalde passages niet langer overeenkomen met de beschrijvingen die bij de start van het studiejaar zijn gemaakt. Aan de cursusbeschrijvingen kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.
|
|