De student:
- kent de belangrijkste leertheorieën;
- heeft inzicht in de factoren die de relatie tussen leren en instructie beïnvloeden;
- is in staat om een instructiesituatie systematisch te beschrijven en te analyseren op basis van de bestudeerde literatuur.
|
|
Tijdens de cursus wordt ingegaan op verschillende theorieën van leren en instructie die ten grondslag liggen aan veel onderwijs- en opleidingssituaties. Deze zullen met behulp van (praktijk)voorbeelden van verschillende vormen van instructie geïllustreerd worden. Tevens wordt ingegaan op factoren die de relatie tussen leren en instructie beïnvloeden. Subthema's hierbij zijn bijvoorbeeld: motivatie, zelfregulatie, en de leraar. Daarbij wordt telkens de interactie tussen de lerende en de instructie centraal gesteld. In de cursus krijgen de studenten de gelegenheid om het geleerde toe te passen door een zelfgekozen instructiesituatie systematisch te beschrijven en te analyseren op basis van de bestudeerde literatuur.
Deze cursus sluit aan bij SDG 4: Kwaliteitsonderwijs.
|
|
|
Alleen na toelating tot B2 jaar van Pedagogische Wetenschappen.
|
|
|
Gezien de huidige situatie omtrent COVID-19 is alle informatie uit deze cursusbeschrijving nadrukkelijk onder voorbehoud. Toekomstige ontwikkelingen op het gebied van COVID-19 zouden ertoe kunnen leiden dat dat bepaalde passages niet langer overeenkomen met de beschrijvingen die bij de start van het studiejaar zijn gemaakt. Aan de cursusbeschrijvingen kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.
|
|