|
Aan het einde van de cursus is de student in staat om:
- de (maatschappelijke) relevantie van een onderzoeksonderwerp aan te geven (1,2,3,4,5,6,7,8,9)
- een probleem- en vraagstelling kritisch te formuleren, te bestuderen en te analyseren (1,2,3,4,5,6,7,8,9)
- een methodologisch verantwoorde onderzoeksopzet te maken volgens de daarvoor vastgestelde criteria (1,2,3,4,5,6,7,8,9)
- beargumenteerd het juiste onderzoeksdesign te kiezen en mee te wegen bij de interpretatie van resultaten (1,2,3,4,5,6,7,8,9)
- effectief en inzichtelijk data te verzamelen aan de hand van een daarvoor geschikte onderzoeksmethode (1,2,3,4,5,6,7,8,9)
- verkregen data te analyseren rekening houdend met methodologische criteria (1,2,3,4,5,6,7,8,9)
- bondig en helder onderzoeksresultaten te rapporteren, en daarbij adequaat verwijzen naar wetenschappelijke literatuur (1,2,3,4,5,6,7,8,9)
|
|
Het uitvoeren van een (empirisch) studie op het terrein van de Pedagogische Wetenschappen of Onderwijskunde en het schrijven van een eindwerkstuk dat voldoet aan de APA-normen. Het onderwerp van het onderzoek wordt ofwel door de docent aangeboden ofwel door de groep in overleg bepaald. De hele groep werkt aan hetzelfde onderzoek, de uitvoering van het onderzoek is dan ook een gemeenschappelijke taak. Het schrijven van het werkstuk zal echter individueel plaatsvinden.. |
|
|
|
Academische vaardigheden Premaster (PWB2182) met voldoende resultaat afgesloten |
dr. M. Gompel; E: m.gompel@pwo.ru.nl |
| |