De SIG Inter- en Transdisciplinair Onderwijs (ITDO) nodigt je op 11 november uit om samen het NRO-webinar over Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) te volgen. We kijken de webinar gezamenlijk op de campus van de Radboud Universiteit en gaan daarna kort in gesprek over wat SoTL voor onze eigen onderwijspraktijk kan betekenen. Bruggenbouwen is de kern van ITDO, hier in de vorm van practitioner research, tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk. Het webinar is bedoeld voor onderwijsprofessionals in het hbo en wo die hun onderwijs systematisch willen onderzoeken en verbeteren.
Tijd: 15.15–17.00 uur (Webinar: 15.30–16.30 uur, met inloop en nagesprek)
Wat levert het op?
Tijdens het Webinar delen SoTL-deskundigen Irma Meijerman, Femke Kirschner, Deborah Yapp en Svenne Groeneweg inzichten uit onderzoek en praktijk. We bespreken o.a.:
- Wat is SoTL?
- Wat zijn de effecten op studentleren en onderwijskwaliteit?
- Hoe start je een SoTL-project?
- Inspirerende praktijkvoorbeelden
SoTL verschilt van wetenschappelijk onderwijsonderzoek doordat het niet draait om theoretische of generaliseerbare kennis, maar om verbeteringen in de eigen onderwijscontext. De docent is daarbij onderzoeker én toepasser van vernieuwende inzichten.
Meer info: Onderwijskennis.nl – SoTL