Heb jij weleens het idee gehad dat je jezelf herkent in kenmerken van autisme, ADHD of andere vormen van neurodivergentie, zonder officiële diagnose? Wat betekent het om jezelf op deze manier te begrijpen? En hoe werkt dat door binnen het onderwijs?
Tijdens de volgende bijeenkomst van de SIG Neurodiversiteit staat het thema zelfdiagnose centraal. We onderzoeken waarom steeds meer studenten en docenten zich herkennen in neurodiverse profielen zonder formele diagnose, en wat deze vorm van zelfherkenning kan betekenen voor identiteit, welzijn en onderwijservaring. Aan de hand van praktijkvoorbeelden verkennen we hoe persoonlijke ervaringen met (zelf)diagnose invloed hebben op leren en lesgeven.
Wees welkom!
SIG-bijeenkomsten zijn altijd toegankelijk voor iedereen - of je nu voor het eerst meedoet of al eerder bent geweest. Elke bijeenkomst biedt ruimte voor nieuwe perspectieven, frisse ideeën en waardevolle uitwisselingen. Dus voel je vrij om mee te doen, zelfs als je nog niet bekend bent met de SIG!