Student International Business Communication

Proefstudeerdag International Business Communication

donderdag 13 april 2023, 10:00 - 15:30
Kom een dag International Business Communication studeren en kom erachter of de bachelor bij je past.

Tijdens een Proefstudeerdag kom je een dag langs op de campus en volg je een speciaal programma samen met andere studiekiezers. Zo krijg je een goede indruk van de universiteit en de opleiding en kun je al je vragen stellen aan studenten en docenten.

We raden aan om je in te schrijven wanneer je al een aardig beeld hebt van de opleiding. Misschien zoek je nog bevestiging of het de juiste keuze is, of twijfel je nog tussen twee studies? Dan is proefstuderen ideaal voor jou. Het beste kun je dus al een voorlichtingsactiviteit, zoals de Bachelor Open Dag, bezocht hebben.

Bekijk hieronder het programma, zodat je weet wat je kunt verwachten.

Deze Proefstudeerdag is in het Engels. Het programma is gezamenlijk met Communicatie- en Informatiewetenschappen.

Programma

10:00 uur
Ontvangst met koffie en thee

10:30–11:15 uur
Inge Stortenbakker, Taal als placebo

Om pijn te verminderen hoef je niet altijd naar pillen te grijpen. Er is een ander middel dat ook heel goed dienstdoet als pijnbestrijder: communicatie, en in het specifiek taalgebruik. Dat klinkt misschien niet erg wetenschappelijk, maar dat is het wél. Wist je dat iemand vertellen dat een pijnstiller werkt soms net zo effectief is als de pijnstiller zelf? Tijdens dit college krijg je een kijkje in de wondere wereld van onderzoek naar placebo-effecten en de rol van communicatie.

11:30–12:15 uur
Frank van Meurs, Foreign languages in advertising

“La vie est belle” in a Lancôme advertisement. ”The best a man can get” in a Gillette ad. “Wir leben Autos” in a Volkswagen commercial. In advertising, consumers are often confronted with a language that is not their mother tongue. While it is common to see English in advertising, other languages are also employed – even in countries where the targeted audience cannot read, let alone understand these languages. In this lecture, we will explore how and why brands use foreign languages in advertising, and how and why these languages can be effective in persuading consumers.

12:15–13:00 uur
Lunch

13:00–13:30 uur
Rondleiding over de campus

13:45–14:30 uur
Levi Voeteé, English in advertising (ENG)

In this workshop you will look at how advertising campaigns can be adjusted to appeal to certain cultural values and/or stereotypes. You can try your ‘creative’ hand at developing ideas for a campaign to cater to the needs of different target groups. This seminar will give you an idea of the activities in the English language courses in the CIW/IBC programme.

Of

Andreu van Hooft, Spanish language and Hispanic cultures in professional context (ESP)

In this workshop, first, you will look at the world position and relevance of Spanish in professional communication. Secondly, you will experience how you will learn Spanish for professional communication in our Spanish courses. You will get a glance of our cross-cultural research related to languages in contact in which Spanish is one of the languages studied. During this workshop, you will start speaking your first words in Spanish. This seminar will give you an idea of the activities in the Spanish language courses in the BA IBC programme.

14:45–15:15 uur
Studeren aan de Faculteit der Letteren

Meld je aan

Wanneer
donderdag 13 april 2023, 10:00 - 15:30
Locatie
De Refter
Organisatie
Radboud Universiteit
Contactinformatie

Heb je een vraag over de Proefstudeerdag? Team Studievoorlichting helpt je graag verder:

Bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.