Op dit moment is het niet mogelijk om je aan te melden voor het Management+ programma. Wil je op de hoogte worden gebracht zodra het aanbod weer beschikbaar is? Vul het formulier hieronder dan in.
Voor wie?
Het Management plusprogramma is bedoeld voor bovenbouwleerlingen die kennis willen maken met de universitaire wereld en verschillende opleidingen binnen de Faculteit der Managementwetenschappen: Bedrijfskunde, Bestuurskunde, Economie & Bedrijfseconomie en Politicologie. Zo krijg je niet alleen een indruk van de inhoud van de opleidingen, maar ervaar je ook hoe het is om te studeren aan de universiteit.
Het overkoepelende thema van deze collegereeks is (on)gelijkheid. Elk college belicht dit thema vanuit de invalshoek van het betreffende vakgebied. Van inkomensongelijkheid tot gelijke behandeling door de overheid, ongelijkheid in politieke vertegenwoordiging en ongelijkheid op de werkvloer. Zo krijg je een goed beeld van hoe elke opleiding haar eigen visie, invalshoek en aanpak heeft op één en hetzelfde maatschappelijke vraagstuk. Om dit optimaal mee te krijgen is het mogelijk om de gehele reeks te volgen. Ben je specifiek geïnteresseerd in een van de onderwerpen of een aantal van de onderwerpen, dan kan je je ook enkel voor deze colleges aanmelden.
Scholieren die alle vier de colleges bijwonen, ontvangen een certificaat van deelname aan het Management plusprogramma.