Inhoud van de cursus
Veel docenten begeleiden onderwijsactiviteiten waarin studenten taakgericht bezig zijn, zoals werkgroepen, tutorials, workshops of (computer)practica. Tijdens deze momenten loop je vaak rond en coach je studenten in hun leerproces. Hoewel de interacties kort zijn, hebben ze een grote educatieve waarde.
Het optimaliseren van het leren van studenten in deze momenten kan uitdagend zijn. Deze cursus helpt je die uitdaging aan te gaan door te focussen op kernvragen als:
- Hoe check ik in bij een student?
- Welke type vragen kan ik het beste stellen?
- Wanneer is mijn feedback het meest effectief?
- Hoeveel en wat voor soort advies geef ik?
- Hoe pas ik mijn coaching aan op de mindset van de student?
Doelgroep
Deze cursus is speciaal ontworpen voor docenten die werkgroepen, tutorials of (computer)practica begeleiden en hun vaardigheden willen verbeteren om het leren van studenten te optimaliseren. Het is ideaal als je de cursus volgt terwijl je actief bent in deze onderwijsvormen.