Feedbackgericht opleiden is een belangrijk onderdeel van de nieuwe onderwijsvisie van de Radboud Universiteit en het curriculum van de Radboud Docenten Academie (RDA). Toch blijkt het in de praktijk een uitdaging om feedback écht effectief te maken voor studenten.
Lieke Jager (docent bij de RDA) onderzoekt in haar innovatieproject hoe studenten feedback ervaren, waarderen en gebruiken – en hoe we hen beter kunnen ondersteunen in hun ontwikkeling van feedbackgeletterdheid: de vaardigheden en overtuigingen die nodig zijn om feedback effectief te benutten.
Tijdens de innovatielunch op 3 november vertelt Lieke meer over haar onderzoek en gaat ze graag in gesprek over hoe we samen kunnen werken aan feedback die leren en groei stimuleert. Meld je aan en kom luisteren, meedenken en inspiratie opdoen onder het genot van een soepje.
Let op: neem je eigen lunch mee, wij zorgen voor een heerlijk soepje!
Lunch met een inspiratieshot
Het Radboud Teaching and Learning Centre organiseert iedere eerste maandag van de maand de TLC Innovatielunch om innovatieve projecten en resultaten breder te delen. Hier ontmoeten docenten, onderwijsondersteuners en andere belangstellenden elkaar om zich te laten inspireren door een innovatief project van een Radboudcollega.