Hoe kun je realistisch intakegesprekken oefenen, nog vóórdat je in een ziekenhuis werkt? Astrid Timman (HAN University of Applied Sciences) vond de oplossing in Virtual Reality simulaties. Samen met studenten en collega’s ontwikkelde Astrid verschillende VR-simulaties waarin studenten in hun toekomstige rol als zorgprofessional stappen en gesprekstechnieken kunnen oefenen. Met behulp van geautomatiseerde feedback leren studenten van de gevoerde gesprekken en Astrid ziet dat studenten gedreven raken om hun scores te blijven verbeteren.
Met behulp van een Comenius Senior Fellowship gaan Astrid en haar collega’s een onderwijsomgeving inrichten die zelfregie stimuleert en ondersteunt. De VR-simulatie wordt uitgerust met een dashboard waarop studenten hun persoonlijke scores van meerdere speelrondes kunnen vergelijken. Ook komt er een persoonlijk aanbod van leeractiviteiten om – afhankelijk van je scores – gespreksvaardigheden verder te oefenen.
Ontdek tijdens deze lunch hoe Astrid zelfregie stimuleert met behulp van VR-simulatie en kom inspiratie op doen voor jouw eigen onderwijs!
Lunch met een inspiratieshot
Comeniusbeurzen en TLC-vouchers maken het mogelijk dat docenten van de Radboud Universiteit en het Radboudumc allerlei interessante onderwijsinnovaties ontwikkelen. Maar het is jammer als alleen studenten het resultaat van al dat harde werk zien. En soms kunnen deze innovatieve docenten nog wel wat praktische hulp, een netwerkcontact of een fris idee gebruiken om een obstakel op te lossen, of hun innovatie breder toepasbaar te maken.
Daarom organiseert het Radboud Teaching and Learning Centre iedere eerste maandag van de maand de TLC Innovatielunch. Hier ontmoeten docenten, onderwijsondersteuners en andere belangstellenden elkaar om zich te laten inspireren door een innovatief project van een Radboudcollega en ondertussen een lekker hapje te eten.