In dit 'sympodium' pakken studenten van de Radboud Universiteit het podium en presenteren zij inspirerende voorbeelden uit hun eigen studiepraktijk en studentenleven. Samen kijken we hoe studenten én docenten in wisselwerking hun ontwikkeling kunnen verbeteren.
De student als regisseur van hun eigen ontwikkeling
Wat vind jij als student eigenlijk van het onderwijs dat je hier volgt? Heb je genoeg ruimte om je eigen ontwikkeling te regisseren? Wil je die regie wel? Wil je gezien worden als een beginnende collega van de docenten? Willen de docenten jou zo zien? Zodat jullie samen een academische gemeenschap vormen, die, al lerend, de wereld verder helpt? Tijdens dit sympodium kun je meedenken over hoe jij als student samen met docenten jullie ontwikkeling kunnen verbeteren.
Studenten worden nog vaak onterecht gezien als passieve producten, terwijl zij veel meer zijn dan dat
Student Isa Witteveen over haar visie op onderwijs
De docent als begeleider van het leerproces
Geef jij als docent jouw studenten de ruimte om hun eigen ontwikkeling te regisseren? Waarom wel of niet? Wat nu als we studenten zien als beginnende collega’s? Wat betekent dit voor het onderwijs en de interactie tussen studenten en docenten? Tijdens dit sympodium kun je komen luisteren naar studentervaringen en inspirerende voorbeelden uit hun studiepraktijk.