Viering van de Comeniusprijzen 2024

maandag 1 juli 2024, 15:45 - 17:00

Met een beurs van het Comeniusprogramma kunnen docenten hun visie op onderwijsvernieuwing werkelijkheid maken. Dit jaar hebben Katrine Smiet en Edwin de Jong beiden een Comenius Senior Fellowship in de wacht gesleept en dat mag gevierd worden. Op maandag 1 juli aanstaande zetten we ze tussen 16:00 en 17:00 dan ook in het zonnetje in de docentenlounge van het Radboud Teaching and Learning Centre. Van harte welkom bij deze feestelijke viering!

Programma: 

  • 15:45 - Inloop met een hapje en een drankje in de TLC- docentenlounge 
  • 16:00 - Academisch leider van TLC Jan Bransen gaat in gesprek met Katrine en Edwin over hun projecten
  • 16:35 - Huldiging 
  • 16:40 - Borrel en napraten 
  • 17:00 - Einde viering

Aanmelden is niet nodig 

Meer over de projecten

Katrine Smiet - Sites for Unlearning: Philosophy, Politics and Society

Tweeënhalf jaar lang wordt de bacheloropleiding Philosophy, Politics and Society (PPS) een broedplaats voor verandering en innovatie. Doel van het project is om tot diverser en inclusiever onderwijs te komen. In de weg hier naar toe moet er vooral ook 'ontleerd' worden: hoe kom je af van ingesleten denkpatronen en vanzelfsprekende normen? Docenten en studenten werken samen in een Unlearning Collective waarbij ze met experimentele, creatieve en arts-based methoden aan de slag gaan om specifieke kernvakken te herzien. De geslaagde interventies worden in een ‘Toolbox for Unlearning’ verzameld die een inspiratie zullen zijn voor andere onderwijsprofessionals.

Edwin de Jong - Maatschappelijk Geëngageerd Leren (MGL): Actieve betrokkenheid en duurzame partnerschappen in het hoger onderwijs

De opleiding Culturele Antropologie en Ontwikkelingsstudies (CAOS) wil een curriculum te ontwikkelen dat beter inspeelt op maatschappelijke uitdagingen en tegelijkertijd de intrinsieke motivatie van studenten om te leren vergroot. Met deze Senior Fellowship gaat Edwin de Jong een Maatschappelijk Geëngageerd Leren (MGL)-methodiek ontwikkelen en integreren in het curriculum. Ook gaat hij ‘Real-World Learning’ bevorderen door het opzetten van Academic Citizenship Labs (ACLs). Hierin nemen studenten actief deel aan gemeenschapsgericht leren. De nadruk ligt op duurzame samenwerking tussen docenten, studenten en gemeenschapspartners met als doel om geëngageerde professionals op te leiden die bijdragen aan verandering en duurzame ontwikkeling.
 

Wanneer
maandag 1 juli 2024, 15:45 - 17:00

Aanmelden is niet nodig.