Het onderwijs aan de Radboud Universiteit kenmerkt zich door de hoge kwaliteit en sluit nauw aan op het onderzoek dat uitgevoerd wordt. Om de hoge kwaliteit van onze opleidingen te behouden werkt de Radboud Universiteit continu aan de versterking van de kwaliteitscultuur. Een gezonde kwaliteitscultuur genereert een klimaat waarin het vanzelfsprekend is dat docenten, studenten en management met elkaar werken aan de verbetering en vernieuwing van het onderwijs.
Accreditatie door NVAO
Onderdeel van deze kwaliteitscultuur is dat alle opleidingen van de Radboud Universiteit één keer in de zes jaar worden beoordeeld door externe visitatiecommissies. Deze onderwijsvisitaties worden uitgevoerd volgens het beoordelingskader opgesteld door de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO). De rapporten en besluiten van de NVAO vind je terug op hun website.
Ontwikkelgesprek
Onderdeel van een onderwijsvisitatie is een ontwikkelgesprek tussen de visitatiecommissie en de opleiding. In dit gesprek komen mogelijke verbeteringen vanuit een ontwikkelperspectief aan de orde. De uitkomsten van dit gesprek worden vastgelegd, maar maken geen deel uit van het visitatierapport. Wettelijk is vastgelegd dat de instelling een verslag van het ontwikkelgesprek binnen een jaar na vaststelling van het accreditatierapport openbaar publiceert.