‘Ons scala aan disciplines maakt dat we bijdragen aan antwoorden op uiteenlopende maatschappelijke vraagstukken’
Betekenisvol onderwijs en onderzoek
Het onderwijs en onderzoek aan de Radboud Universiteit is betekenisvol. Niet alleen voor onze eigen studenten en medewerkers maar juist ook voor de wereld om ons heen. We werken aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. We zijn betrokken bij de uitdagingen in onze samenleving en zoeken samen met maatschappelijke partners en andere kennisinstellingen naar antwoorden, oplossingen en de maatschappelijke meerwaarde van het onderwijs en onderzoek van onze universiteit. Ons scala aan disciplines maakt dat we bijdragen aan antwoorden op uiteenlopende maatschappelijke vraagstukken, variërend van gezondheid en klimaat tot welzijn en cultuur, veiligheid en de inrichting van de samenleving. Ons onderwijs en onderzoek hebben betekenis, zowel wereldwijd als toegespitst op onze directe omgeving.
Onze universiteit staat midden in de samenleving. We laten zien wat we te bieden hebben.
Internationale allianties
Samen met onze partners, waaronder de Universiteiten van Nederland (UNL) en het Europese universiteitennetwerk The Guild, zetten we ons in voor samenwerking op nationaal, Europees en wereldniveau. De Radboud Universiteit sluit internationale en regionale strategische allianties, vanuit de visie dat samenwerking een structurele en waardevolle investering is. Onze partnerschappen kenmerken zich door kwaliteit en wederkerigheid. Ethische overwegingen spelen een rol in de keuze van onze partnerschappen.
Initiatiefrijk in de wijde regio
Als universiteit staan we midden in de samenleving. Onze directe omgeving – stad, provincie, grensregio – herbergt veel bedrijven, (onderwijs)instellingen en organisaties waarmee wij betekenisvolle relaties aangaan of versterken. Juist op het grensvlak van overheid, bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en andere kennis- en onderwijsinstellingen zorgt samenwerking voor uitgelezen kansen. We gaan daarbij actief op zoek naar vragen vanuit onze omgeving waarop we als universiteit kunnen inspelen.