Aankomende week kun je deelnemen aan laagdrempelige activiteiten op de campus. De activiteiten stimuleren ontmoeting op de campus en zijn bedoeld om met elkaar van gedachten te wisselen over onze verbondenheid op de campus en met de stad. Draag bij aan het kunstwerk waarin we in gesprek gaan mét de campus, laat jouw wens achter in de wensboom of bezoek een van de andere activiteiten gedurende de week.
Wensboom: Hoe zou jij vanuit jouw rol willen bijdragen aan maatschappelijke vraagstukken? (hele week)
Onze brede universiteit heeft een grote diversiteit aan perspectieven en kennis in huis. Vanuit die kracht kunnen we een bijdrage leveren aan het vinden van oplossingen voor grote, complexe, maatschappelijke vraagstukken. Welke onderwerpen raken jou? Welke creativiteit, talent, kennis kun jij brengen? En welke ruimte heb je daarvoor in het onderwijs nodig? Laat jouw gedachte en wens achter in de wensboom op het Erasmusplein en Linnaeusplein!
Als de campus kon fluisteren… (hele week)
De campus is de plek waar we leren, werken en ontmoeten. Een ruimte waar we groeien als mens, academicus en onderzoeker. Wat betekent de verbondenheid op campus voor jou? Wat steunt jou in jouw rol? Wat zou je mee willen geven aan de campus, als je met de campus kon praten? Laat jouw gedachten achter op het Erasmusplein!
Lunchlezing van Radboud Reflects ‘De Radboud-campus van de toekomst’ (21 mei)
Op 21 mei organiseert Radboud Reflects een lunchlezing. Hoe gaat de campus de komende jaren veranderen? Met de nieuwe strategie van de Radboud Universiteit krijgt de campus een sleutelrol: een plek voor ontmoeting en samenwerking, zowel fysiek als digitaal. Hoe gaat dat in de praktijk eruitzien? Welke invloed heeft dat op onderwijs, onderzoek en de manier waarop we werken en studeren aan de Radboud Universiteit? En wat vragen deze veranderingen van medewerkers en studenten? Kom luisteren naar Directeur Campus en Facilities Suzanne Vahl en Hoofd Campus Development Koen Fleuren en stel je eigen vragen.
Viering Dies Natalis
Op 21 mei vieren we de Dies Natalis van de universiteit. De viering start traditiegetrouw in de Studentenkerk (12.00–13.00 uur). In de middag vindt vanaf 15.00 uur de academische zitting plaats in de Aula, met aansluitend een receptie.
Tijdens de zitting verzorgt ecoloog prof. dr. Hans de Kroon de diesrede, getiteld 'Het eigenaarschap van een verbonden universiteit’. Aansluitend op de strategie Connected for Impact staat daarin het jaarthema ‘verbindend’ centraal: over de samenhang tussen wetenschap, regio en een leefbare toekomst, en de rol die ieder daarin kan spelen.