In elk co-creatieproject van NOLAI staat de hulpvraag vanuit het onderwijs centraal. De vragensessies zijn ontwikkeld om te inventariseren wat er bij leraren leeft en welke kansen en risico's zij zien als het gaat om AI in het onderwijs. Tijdens de bijeenkomst in het Greijdanus College in Zwolle op 19 september discussieerden de aanwezigen dan ook volop over de mogelijkheden die zij voor AI in hun klas zagen.
Eerste NOLAI Vragensessie van het schooljaar | Kijk mee!
Hoe kan AI het onderwijs nóg beter maken? Vijftien deelnemers deelden hun vragen, ideeën, wensen en zorgen over AI in het onderwijs tijdens de eerste NOLAI vragensessie van dit schooljaar. Vormt hun vraagstuk het startpunt van een toekomstig co-creatieproject om slimme oplossingen voor het onderwijs te ontwikkelen?
Van behoefte naar oplossing
Hoe kunnen slimme oplossingen leerlingen helpen hun keuzewerktijd goed in te delen? Is het mogelijk dat AI leerlingen op weg helpt tijdens het maken van technische tekeningen? Hoe beïnvloedt het tijdstip van de dag de prestaties van leerlingen? Dit zijn enkele vraagstukken die zich ontwikkelden tijdens deze interactieve bijeenkomst. Stapsgewijs werkten de deelnemers van praktijksituatie via behoefte naar oplossing onder begeleiding van co-creatiemanager Marjolein Geerits en Teachers in Residence Laurens Runderkamp en Bram van Mil. Benieuwd hoe het er in zo'n vragensessie aan toegaat? Een impressie vind je terug in onderstaande video:
Blijf op de hoogte
Wil je niks missen over de activiteiten van NOLAI? We sturen je graag geregeld een bericht over het laatste nieuws, bijeenkomsten, concepten, producten en meer.
Contactinformatie
- Organisatieonderdeel
- Nationaal Onderwijslab AI (NOLAI)
- Thema
- Kunstmatige intelligentie, Onderwijs