Een glas in lood met daarin klimaatprotest.
Een glas in lood met daarin klimaatprotest.

Faculteit der Filosofie, Theologie en Religiewetenschappen trapt campagne af

Op dinsdag 2 april is de Je bent nodig-campagne van de Faculteit der Filosofie, Theologie en Religiewetenschappen (FFTR) officieel van start gegaan. Met deze campagne wil de faculteit het belang van haar bijdrage aan de maatschappij benadrukken. De campagne loopt tot en met 24 mei.

Achtergrond

De campagne bouwt voort op eerdere campagnes van de Radboud Universiteit. Met de slogan 'Je bent nodig' onderstreept de universiteit de maatschappelijke impact van het werk van haar medewerkers en studenten. Verschillende faculteiten hebben al eerder campagnes gelanceerd binnen deze slogan, en nu is het de beurt aan de FFTR. 

Het verhaal van FFTR

De campagne draait om de verhalen van onderzoeker Tamar Sharon, opleidingscoördinator Justine Bakker, en onderzoeker en alumna Iris van Heesch van de FFTR. De wereld heeft, zo benadrukt de campagne, filosofen, theologen en religiewetenschappers nodig vanwege hun unieke perspectief op de wereld. Hun reflecties en inzichten zijn bovendien van toepassing op hedendaagse maatschappelijke vraagstukken. Zij kijken kritisch naar dingen die vanzelfsprekend lijken en hebben aandacht voor dat wat doorgaans buiten beschouwing blijft. Het resultaat is een serie van drie videos en een landingspagina voor de campagne.

www.jebentnodig.nl/reflecties

Doel campagne

Met deze campagne hoopt de Faculteit der Filosofie, Theologie en Religiewetenschappen niet alleen haar eigen studenten en medewerkers te inspireren, maar ook een breder publiek uit te nodigen met de universiteit samen te werken, bij haar te komen studeren of eens te kijken naar de vacatures die de Radboud Universiteit open heeft staan.

Contactinformatie

communicatie [at] ftr.ru.nl