"Ik ben altijd bezig om mijn lessen te innoveren en ICT mee te brengen in het klaslokaal. Zo ben ik ook begonnen met het gebruiken van AI in mijn lessen. Al gauw was ik daar zo enthousiast over, dat ik er meer mee wilde doen. Zo ben ik bij NOLAI terechtgekomen." En Kevins enthousiasme werkt aanstekelijk, ziet hij bij zowel leerlingen als collega’s. Kevin: “Ik wil collega’s graag laten zien dat het echt wat kan opleveren, in hun eigen werk maar ook in het leerproces van leerlingen. Ik werk eigenlijk bijna elke les met generatieve AI. De leerlingen vinden het superleuk, en het scheelt me veel tijd.”
Unieke positie
De wetenschap aan de ene kant, en de dagelijkse onderwijspraktijk aan de andere kant: te vaak zijn het twee verschillende werelden. NOLAI’s Teachers in Residence zorgen voor de verbinding tussen de onderwijspraktijk en de onderzoeksprojecten. Kevin: “Aan de ene kant neem ik heel veel informatie en kennis vanuit NOLAI mee naar school, waardoor ik een diepgaande theoretische basis heb voor mijn lessen. Aan de andere kant neem ik heel veel praktijkvoorbeelden en onderwijservaring mee naar NOLAI. Die inbreng is enorm zinvol.”