OneDrive geblokkeerd maand na jouw vertrek bij de universiteit
Overig nieuws
Als je afstudeert of om een andere reden weg gaat bij de Radboud Universiteit wordt je Radboud Microsoft-account een maand na je vertrek geblokkeerd. Hierdoor kun je niet meer bij je bestanden in OneDrive.
Wat betekent dit?
Kijk goed welke bestanden nog relevant zijn voor medestudenten of docenten. Verplaats deze bestanden naar een Team of werkgroepmap waar zij bij kunnen. Je kunt de ander ook vragen om zelf een kopie van jouw bestand op te slaan.
Als je onderzoek hebt uitgevoerd onder leiding van een begeleider is het goed om met die persoon af te stemmen hoe je het beste jouw onderzoeksgegevens en uitkomsten kan borgen om te voorkomen dat ze per ongeluk verwijderd worden.
Kijk kritisch wat je zelf wilt bewaren en sla dit op je privé-apparaat op. Hou je hierbij aan de wettelijke bewaartermijnen en bewaar dus geen data omdat het misschien in de toekomst handig zou kunnen zijn. De bewaartermijnen staan per categorie in de privacyverklaringen.
Contactinformatie
Heb je vragen? Neem contact op met de ICT Helpdesk via icthelpdesk [at] ru.nl (icthelpdesk[at]ru[dot]nl) (geopend op werkdagen van 8:00 - 17:30).