Openbare besluitenlijst week 20

Hieronder vind je de lijst van besluiten die door het college van bestuur genomen zijn in de week van 12 mei 2025 (week 20).

1987e vergadering d.d. 12 mei 2025 (week 20)

  1. Garantstelling en voortgang nieuwe opleiding Healthcare Humanities
    Het college van bestuur besluit in te stemmen met garantstelling van het negatieve exploitatieresultaat van de nieuwe masteropleiding Healthcare Humanities voor de werkelijke kosten, tot een maximum van:
    1. 116.000 euro voor 2026;
    2. 347.000 euro voor 2027;
    3. 216.000 euro voor 2028;
    4. 0 euro voor 2029 en verder, 
      onder de voorwaarde dat er vóór het zomerreces een samenwerkingsovereenkomst beschikbaar is, waarin de drie betrokken faculteiten de inhoudelijke afspraken over de opleiding specificeren. Deze overeenkomst moet getoetst zijn door de afdeling Juridische Zaken en ondertekend zijn door de betrokken partijen. Het college moet, vóórdat deze overeenkomst ondertekend wordt, instemmen met de inhoud van de overeenkomst.
       
  2. Memorandum of Understanding Anton de Kom Universiteit van Suriname
    Het college van bestuur gaat akkoord met de Memorandum of Understanding met de Anton de Kom Universiteit van Suriname.
     
  3. Jaarstukken Campus Detachering B.V., Radboud Holding B.V. en Radboud Participations B.V. 
    Het college van bestuur besluit:
    1. van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AvA) van Campus Detachering B.V. voorafgaand goedkeuring te verlenen aan het besluit van de AvA tot vaststelling van de jaarrekening 2024;
    2. de voorzitter de jaarrekening 2024 van Radboud University Holding B.V. te laten vaststellen in de AvA van Radboud University Holding B.V.;
    3. In het kader van de AvA van Radboud University Participations B.V. voorafgaand goedkeuring te verlenen aan het besluit van de AvA tot vaststelling van de jaarrekening 2024.
       
  4. Benoemingsadviescommissie decaan
    Het college van bestuur besluit tot instelling van een benoemingsadviescommissie voor de vacature voor decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid (FdR). De commissie is als volgt samengesteld.
    1. Prof. dr. J.M. Sanders, rector magnificus (voorzitter)
    2. Prof. mr. C.J.M. Klaassen, hoogleraar Burgerlijk Recht en Burgerlijk Procesrecht
    3. Prof. mr. J.L.W. Broeksteeg, vicedecaan onderzoek ad interim en hoogleraar Staatsrecht
    4. Prof. mr. B.A. Schuijling, hoogleraar Burgerlijk Recht (namens de Onderdeelcommissie 
          FdR)
    5. M. Agterdenbos, studente (namens de Facultaire Studentenraad)
    6. Drs. M.T.M. Blom, divisiedirecteur Human Resources (adviserend lid)
    7. S. de Groot-Jonkman, directeur bedrijfsvoering FdR (adviserend lid)
    8. R.M. te Molder, promovendus Strafrecht en Criminologie (adviserend lid)
    9. Drs. D.A.D. Bouwer, griffier college van bestuur (secretaris)
      De commissie wordt verzocht advies uit te brengen over de invulling van de vacature voor decaan Faculteit der Rechtsgeleerdheid, die per 1 november 2025 ontstaat.
       
  5. Benoeming docent-lid College van Beroep voor de Examens
    Het college van bestuur besluit om, gelet op het bepaalde in artikel 24 van het bestuurs- en beheersreglement, per 1 juni 2025 dr. J.H.B. de Groot te benoemen tot docent-lid van het College van Beroep voor de Examens, voor een periode van vijf jaar.
     
  6. Benoeming student-lid College van Beroep voor de Examens
    Het college van bestuur besluit om, gelet op het bepaalde in artikel 24 van het bestuurs- en beheersreglement, per 1 juni 2025 J. Kamphuis te benoemen tot student-lid van het College van Beroep voor de Examens, voor een periode van vijf jaar.
     
  7. Benoemingsadviescommissie en profiel divisiedirecteur Marketing & Communications
    Het college van bestuur stemt in met de samenstelling van de benoemingsadviescommissie en het profiel voor de vacature van divisiedirecteur Marketing & Communications.
     
  8. Verlenging leeropdracht Faculteit der Medische Wetenschappen
    Het college van bestuur besluit om de tot 1 mei 2025 aan prof. dr. M.J.M. Broeders verleende leeropdracht ‘Personalised cancer screening’ met terugwerkende kracht te verlengen, voor een periode van vijf jaar.

Contactinformatie

Heb je naar aanleiding van deze lijst vragen, neem dan contact op met de secretaris van het college van bestuur via dorine.gebbink [at] ru.nl (dorine[dot]gebbink[at]ru[dot]nl)