Nadat het wifi-netwerk eerder al is vernieuwd in het Huygensgebouw, volgt nu de rest van de gebouwen op de campus. In veel gevallen zul je weinig tot geen problemen ervaren bij het omzetten van de wifi, aangezien de meeste telefoons en laptops automatisch overgaan op de nieuwe versie. Enkele apparaten kunnen na de nieuwe update niet meer verbinden met Eduroam. Het gaat om telefoons met een verouderd besturingssysteem (lager dan Android 10 of IOS16) en laptops met een verouderd besturingssysteem. Voor laptops is het belangrijk om de laatste Windows-updates te installeren om deze problemen te voorkomen. Als je toch problemen ervaart met het verbinden met de wifi via je laptop of telefoon, neem dan contact op met de ICT-Helpdesk (geopend op werkdagen van 8:00 - 17:30).


Wifi-netwerk Eduroam op sommige apparaten mogelijk onbruikbaar na update
Op woensdag 14 juni wordt het huidige wifi-netwerk van Eduroam geüpdatet om het gebruik van wifi op de campus veilig te houden. Deze nieuwste wifi-versie voldoet aan de strengere beveiligingseisen die universiteiten en hogescholen landelijk hanteren.
Contactinformatie
Heb je een vraag over, of een probleem met de ICT-voorzieningen van de Radboud Universiteit? De ICT Helpdesk is je eerste aanspreekpunt. Je kunt je vraag of probleem per e-mail (icthelpdesk [at] ru.nl (icthelpdesk[at]ru[dot]nl)) of telefonisch (+31 24 362 22 22) stellen .