Radboud Universiteit

Internationalisering

De Radboud Universiteit koerst op kwaliteit. Internationalisering draagt in belangrijke mate bij aan de kwaliteit van ons onderwijs, onderzoek en dienstverlening. Op deze drie pijlers bouwt de Radboud Universiteit verder aan haar positie, gericht op de internationale wetenschappelijke top.

Ons onderzoek kan alleen optimaal functioneren in internationale samenwerkingsverbanden. Ons onderwijs floreert bij internationale uitwisseling van studenten en medewerkers. Wij vinden het belangrijk dat onze dienstverlening bijdraagt aan het verwelkomen van buitenlandse staf en studenten, zodat zij zich thuis voelen in onze academische gemeenschap. Onze internationale campus versterkt het gemeenschapsgevoel en faciliteert studenten en toponderzoekers uit de hele wereld.

Internationaal netwerk

Al ruim 90 jaar bouwt de universiteit aan contacten met partnerinstellingen. Inmiddels bestaat ons netwerk uit honderden universiteiten in alle werelddelen. Studenten en medewerkers kunnen naar deze kwalitatief hoogstaande universiteiten voor uitwisseling of om onderzoek te doen. De kaart onderaan deze pagina toont onze partneruniversiteiten. Door de filter-optie te gebruiken kunt u per faculteit relevante partners selecteren.

Radboud International

De coördinatie en uitvoering van centrale initiatieven tot internationale samenwerking en uitwisseling vindt plaats binnen verschillende afdelingen van de divisie Academic Affairs. Op de website Radboud International staat alle informatie hierover.