Radboud Universiteit

Nalaten

Een bijzondere manier om de Radboud Universiteit en het Radboudumc te ondersteunen is door het Radboud Fonds op te nemen in uw testament. Door na te laten aan de wetenschap kunnen nieuwe generaties studenten en onderzoekers van de Radboud Universiteit en het Radboudumc zich ontwikkelen, om zo op hun beurt een waardevolle bijdrage te leveren aan de samenleving. U kunt op drie manieren nalaten aan het Radboud Fonds:

1. U benoemt het Radboud Fonds tot (mede-)erfgenaam
  2. U benoemt het Radboud Fonds als legataris
  3. U stelt een Fonds op Naam in bij testament

Het Radboud Fonds als erfgenaam

Door het Radboud Fonds als erfgenaam te benoemen geeft u het fonds bij uw overlijden samen met uw eventuele overige erfgenamen recht op de gehele nalatenschap. Uw bezit wordt volgens uw bepalingen in het testament verdeeld onder de erfgenamen.

Het Radboud Fonds als legataris

U kunt er ook voor kiezen om het Radboud Fonds als legataris te benoemen. U laat dan een duidelijk omschreven gift (legaat) na. Dit kan een vast geldbedrag zijn, maar ook onroerend goed (bijvoorbeeld een huis).

Een Fonds op Naam bij testament

Het nalaten van een Fonds op Naam behoort ook tot de mogelijkheden. Een Fonds op Naam biedt u de mogelijkheid om heel gericht uw bijdrage binnen onze doelstellingen te besteden. Indien u dat wenst, kan het Fonds op Naam uw eigen (familie- of bedrijfs)naam dragen, zodat te herleiden is uit wiens vermogen de schenking afkomstig is. Een Fonds op Naam oprichten is mogelijk vanaf een inleg van 50.000 euro. De afspraken die we maken over het bestedingsdoel, de naam, de looptijd, en de wijze waarop het vermogen vrijkomt voor besteding worden vastgelegd in een overeenkomst.

Geen erfbelasting

Doordat het Radboud Fonds geregistreerd staat als ANBI hoeft u geen erfbelasting te betalen. Welke vorm van nalaten u ook kiest, uw bijdrage komt voor 100 procent ten goede aan het door u gekozen doel.

Persoonlijk advies104603

Een nalatenschap regelen is niet iets wat je elke dag doet. Daarom bekijken we graag samen met u wat uw wensen precies zijn en welke mogelijkheden wij kunnen bieden. Lisette Pals denkt graag met u mee. U kunt haar bereiken via l.pals@ru.nl of 024 - 3611424.