Radboud Universiteit

Oliebollenactie 2018, doet jouw vereniging mee?

Datum bericht: 28 juni 2018

Heeft jouw vereniging een droom, een geweldig idee voor een activiteit of project, maar ontbreken de financiële middelen? Neem contact op met het Radboud Fonds, schrijf een plan en dien in en wie weet is de opbrengst van de Oliebollenactie 2018 voor jouw vereniging! Er is maximaal € 3.000 beschikbaar. Van de winnende vereniging wordt een maatschappelijke tegenprestatie verwacht.

Wat is de oliebollenbollenactie?
Op de campus van de Radboud Universiteit worden van maandag 10 tot en met donderdag 13 december oliebollen verkocht. Als jouw vereniging het winnende voorstel heeft, is de opbrengst van de actie geheel voor jullie vereniging om jullie droom uit te laten komen. Als vereniging help je mee oliebollen verkopen in de kraam en breng je oliebollen rond bij sponsoren, bedrijven in de regio.

Winnaar 2017
Foto Nijmeegs studentenorkest bij kraam 2017

Vorig jaar ging de opbrengst van de Oliebollenactie naar het Nijmeegs studentenorkest Collegium Musicum Carolinum. Het orkest won met het voorstel ‘Nieuwe muziek voor een Nieuw Publiek’. De jonge componist Xavier van de Poll componeerde speciaal voor het orkest een muziekstuk. Tijdens het concert op 18 mei 2018 beleefde deze compositie haar wereldpremière. Het orkest wilde niet alleen nieuwe muziek laten klinken, maar ook een nieuw publiek verwelkomen. Om klassieke muziek voor meer mensen toegankelijk maken, werkt het orkest samen met de Voedselbank Nijmegen en kregen vijftig cliënten vrijkaarten voor het concert. Als maatschappelijke tegenprestatie hielpen de orkestleden met het samenstellen en uitdelen van de voedselpakketten.

Grijp deze kans om ook jouw vereniging een boost te geven en dien een voorstel in!

Wat moet er in het voorstel staan?

1. Aan welke droom, activiteit, project willen jullie het geld besteden? En waarom juist daaraan? Let op: het mag geen activiteit zijn die sowieso georganiseerd wordt. De oliebollenactie is juist bedoeld om iets extra’s voor je vereniging mogelijk te maken. Omschrijf het project zo concreet mogelijk. Het project moet worden gerealiseerd in het studiejaar 2018 - 2019.
  2. Hoeveel geld is nodig? Is er eigen kapitaal dat kan worden ingelegd? Neem een begroting op in het voorstel.
  3. Wat is jullie maatschappelijke tegenprestatie? De tegenprestatie vindt plaats in/om Nijmegen, maar in principe buiten de campus. Probeer de tegenprestatie bij voorkeur te plannen in ongeveer dezelfde periode als de oliebollenactie.
  4. Op welke manier willen jullie de sponsoren bedanken? De meeste sponsoren zullen bedrijven zijn.
  5. Hoe kunnen jullie bijdragen aan de uitvoering van de oliebollenactie? We verwachten sowieso dat jullie meehelpen in de oliebollenkraam en met het bezorgen van oliebollen bij de sponsoren, maar wat kunnen jullie nog meer doen? Hebben jullie bijvoorbeeld ideeën om de verkoop van de oliebollen te boosten?
  6. Hoe draagt jullie project bij aan de uitstraling van de Radboud Universiteit?

Uiterste inzenddatum: 23 september 2018.

Heb je vragen, ideeen of wil je je plan al indienen? Neem dan gerust contact op met Annemiek van Bellen via A.vanBellen@ru.nl of bel 024 3620156.