Radboud Universiteit

Omid Charrakh winnaar Hanneke Janssen Memorial Prize 2017

Datum bericht: 6 december 2017

De Hanneke Janssen Memorial Prize is dit jaar gewonnen door Omid Charrakh, voor zijn masterthesis "On the Reality of the Wavefunction”, Ludwig Maximilians Universität München, september 2016. Aan de prijs is een geldbedrag verbonden van 2.000 euro.

De Hanneke Janssen Memorial Prize wordt jaarlijks uitgereikt ter nagedachtenis van Hanneke Janssen. Zij kwam op 11 november 2008 op tragische wijze om het leven bij een verkeersongeval. Hanneke had kort daarvoor cum laude haar MSc in de Natuurkunde behaald aan de Radboud Universiteit en stond aan het begin van een veelbelovende carrière in de wetenschap.

De Hanneke Janssen Memorial Prize wordt jaarlijks toegekend aan de beste masterthesis wereldwijd op het gebied van de Geschiedenis en Filosofie van de Moderne Natuurkunde.

De prijs wordt vrijdag 15 december a.s. uitgereikt door rector magnificus Han van Krieken. Wil je bij de uitreiking aanwezig zijn of wil je meer weten? Neem dan contact op met Lisette Pals, l.pals@ru.nl.