Radboud Universiteit

Fonds aanvragen

Het Radboud Studentenfonds

Het Radboud Studentenfonds ondersteunt het actieve studentenleven in de overtuiging dat het een positief effect heeft op de ontwikkeling en het welbevinden van studenten.

Perplex Nijmegen is één van de projecten die door het Radboud Studentenfonds gesubsidieerd is. De vereniging richt zich op het welzijn van studenten door een community te bouwen waar studenten terecht kunnen als ze eenzaam zijn, last hebben van burn-outs of nieuwe vrienden willen ontmoeten. Ook Frisse Gedachtes, een gratis platform waar studenten anoniem met psychologiestudenten of ervaringsdeskundigen in contact kunnen komen, wordt gesteund door het Radboud Studentenfonds.

Heb jij ook een (studenten)initiatief dat bijdraagt aan het Nijmeegse studentenleven? En heeft dit een langdurige impact? Dan kan jij ook aanspraak maken op dit fonds en subsidie ontvangen. Lees op deze pagina hoe je een aanvraag kunt indienen.

Het Petrus Canisius Fonds

Het Petrus Canisius Fonds ondersteunt Nederlandse studenten van de Radboud Universiteit die om financiële redenen hun studie niet kunnen afronden. Wil je een aanvraag indienen? Neem dan contact op met een studentendecaan via deze pagina.

Het Wubbenfonds

Het Wubbenfonds ondersteunt internationale studenten van de Radboud Universiteit die om financiële redenen hun studie niet kunnen afronden. Wil je een aanvraag indienen? Neem dan contact op met een studentendecaan via deze pagina.

Het Nijmeegs Fonds voor Feminisme en Religie

Het Nijmeegs Fonds voor Feminisme en Religie stelt financiële middelen beschikbaar voor studenten en wetenschappers die verbonden zijn met de Radboud Universiteit en studeren of onderzoek doen op het gebied van feminisme, religie en gender. Wil je een subsidie aanvragen, neem dan contact op met Lisette Pals, via lisettte.pals@ru.nl.

De Radboud Universiteit biedt studenten verschillende vormen van financiële ondersteuning. Op deze site vind je een overzicht van de verschillende vormen.