Radboud Universiteit

Winnaar Universitaire Onderwijsprijs 2005
Faculteit der Sociale Wetenschappen

Betrokken docenten
Mw. dr. Anita Blonk, mw. dr. Petri Embregts, mw. dr. Rosemarie Irausquin, mw. dr. Annemiek Palmen

Het oordeel van de jury: ‘Hecht en enthousiast team’
Het ‘Vak Behandelingsmethodiek’ leidt studenten op voor het verlenen van hulp in problematische opvoedings- en onderwijssituaties. De opbouw van het programma is zeer gedegen en het team levert volgens de jury ‘excellente onderwijsprestaties’. Door zeer expliciet geformuleerde doelstellingen en goed daarop aansluitende onderwijsvormen, zorgt dit team voor ‘een uitgebalanceerde cursus waarin onderwijs, onderzoek en praktijk op een voorbeeldige wijze met elkaar zijn verweven’. Het team gebruikt veel verschillende werkvormen die het leerproces van de studenten én de realisatie van de doelen uitstekend ondersteunen.

De docenten zijn naast hun onderwijs- en onderzoekstaken actief in verschillende onderwijscommissies binnen en buiten de faculteit. Bovendien werken de docenten ook in de orthopedagogische behandelingspraktijk.

Uit de studentenoordelen blijkt dat het hier gaat om een hecht en enthousiast team dat goed zorgt voor inhoudelijke afstemming. De studenten hebben bovengemiddeld hoge waardering voor het enthousiasme en de didactische en vakinhoudelijke bekwaamheden van de individuele docenten. Die positieve studentenoordelen betreffen alle onderdelen en elke docent.