Radboud Universiteit

Winnaar Universitaire Onderwijsprijs Jonge Docent 2011
Docent van de sectie Orthopedagogiek ‘Gezin en gedrag’
Faculteit der Sociale Wetenschappen

‘Studenten bewonderen haar om haar grote vakkennis en zijn zeer positief over de feedback op werkstukken.’

Het oordeel van de jury: ‘Sterke betrokkenheid bij de opleiding’
Rinka van Zundert scoort hoog in de cursusevaluaties. Ze weet haar enthousiasme goed over te brengen op haar studenten door de lesstof op een interessante en attractieve manier aan te bieden. Studenten bewonderen haar om haar grote vakkennis en zijn zeer positief over de feedback die ze geeft op werkstukken.

Van Zundert onderscheidt zich niet alleen door haar grote didactische kwaliteiten, maar ook door haar sterke betrokkenheid bij de opleiding. Ze is lid van de opleidingscommissie van de masteropleiding Pedagogische wetenschappen en heeft in 2009 het initiatief genomen tot het opzetten van de nieuwe mastervariant Positieve ontwikkeling. Van twee cursussen in deze master is ze cursuscoördinator en bovendien coördineert ze in deze opleiding de scriptiebegeleiding.

De jury wil deze jonge docente belonen voor haar grote bijdrage aan het onderwijs, en haar stimuleren om haar voorspoedige onderwijscarrière aan de Radboud Universiteit verder uit te bouwen.

Website Rinka van Zundert