Radboud Universiteit

Tijs Kleemans

Tijs KleemansTijs Kleemans, MSc.
Winnaar Universitaire Onderwijsprijs Jonge Docent 2012
Promovendus en docent Pedagogische wetenschappen en onderwijskunde (PWO)
Faculteit der Sociale Wetenschappen

‘Studenten lopen met hem weg en hij
scoort excellent bij de cursusevaluaties.’

Het oordeel van de jury: ‘Actief, bekwaam en veelzijdig’
Tijs Kleemans is snel komen bovendrijven als een actieve, bekwame en veelzijdige docent. Studenten lopen met hem weg en hij scoort excellent bij de cursusevaluaties: op geen enkel onderdeel scoort hij lager dan 4,5 op een vijfpuntsschaal. De opmerkingen van de studenten in de evaluaties weerspiegelen zijn sterke punten: hij is goed bereikbaar, neemt ruim de tijd voor zijn studenten, straalt groot enthousiasme uit en geeft studenten uitstekende feedback op hun werk. Niet voor niets schrijven studenten graag hun scriptie onder zijn begeleiding.

Kleemans is bovendien erg betrokken bij de opleiding. Hij is medecoördinator van de cursus ‘Klinisch practicum leerproblemen’, is lid van de raad van advies van het onderwijsinstituut en geeft voorlichting aan vwo-scholieren. Bovendien helpt hij zijn collega’s op het gebied van digitalisering en het gebruik van Blackboard.

Door de Universitaire Onderwijsprijs 2012 aan Tijs Kleemans toe te kennen, wil de jury hem belonen voor de onderwijsprestaties die hij levert in aanvulling op zijn promotieonderzoek.

Videoportret Tijs Kleemans