dr. P.A. Alamos Concha (Priscilla)

Universitair docent - Methoden

dr. P.A. Alamos Concha (Priscilla)
Bezoekadres

Heyendaalseweg 141
6525 AJ NIJMEGEN

Postadres

Postbus 9108
6500 HK NIJMEGEN

Werkdagen maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag

Priscilla Álamos-Concha is universitair docent Kwalitatieve Empirische Methodologie aan de afdeling Bedrijfskunde van de Nijmegen School of Management. Ze trad toe tot de Radboud Universiteit in 2020. Priscilla's onderzoeksinteresses liggen op het snijvlak van sociale innovatie, maatschappelijke verandering en democratie en omvatten complexiteitsgebaseerde methoden om de impact van sociale innovaties bij het creëren van maatschappelijke verandering te beoordelen, zoals Qualitative Comparative Analysis (QCA), Process-Tracing (PT) en Comparative Historical Analysis (CHA).

Priscilla's huidige onderzoek richt zich op de intersectionaliteit van institutionele theorie, stakeholder theorie, en sociale beweging theorie, als een verenigde configuratietheorie om de voorwaarden te onderzoeken die 'sociale innovatie' bevorderen en belemmeren die door multinationale ondernemingen worden uitgevoerd om grote uitdagingen aan te pakken. Daarnaast combineert ze configuratietheorie met de studie van causale mechanismen om de impact van het onderzoek toe te passen op een breder context.

Tijdens haar carrière werkte ze als Postdoctoral Research Fellow bij NSM (Radboud Universiteit) en als PI - impact evaluation of ESF-WSE funded projects bij Antwerp Management School (AMS), België. Ze behaalde haar Ph.D. in Politieke en Sociale Wetenschappen aan de Université catholique de Louvain, België, in 2018.

Een deel van haar werk is gepubliceerd in Political Research Quarterly, Qual & Quan, International Journal of Social Research Methodology, Journal of Comparative Policy Analysis, Revue internationale de politique compare, en AIB insights. Priscilla is ook oprichter en lid van het Methods Excellence Network (www.methodsnet.org).

Gesproken talen: Engels, Spaans, Frans, Portugees.

Publicaties

Onderzoeksbeurzen en -prijzen

Projecten

Onderwijs

In de media

Nevenwerkzaamheden